Er zijn nog geen producten in uw winkelwagen geplaatst.
Garantie en klachtenprocedure bij webwinkels van Webcompanies
1. Hoe lang heb ik garantie op een product?
2. Ik heb een defect artikel ontvangen, wat moet ik doen?
3. Ik heb een verkeerd artikel ontvangen, wat moet ik doen?
4. Ik heb een artikel dat defect is geraakt gedurende de garantie periode, wat moet ik doen?
5. Ik heb een klacht, wat moet ik doen?
6. Hoe snel reageren jullie op een klacht?
7. De kleur van mijn plakplastic komt niet overeen met de afbeelding, wat nu?
8. Ik heb vorige keer plakfolie bij jullie gekocht. Nu heb ik hetzelfde folie gekocht, maar heeft het folie een iets andere kleur. Wat nu?
1. Hoe lang heb ik garantie op een product?
Op alle bij Webcompanies gekochte artikelen heb je een wettelijke garantie van 6 maanden.
Sommige leveranciers of fabrikanten geven een fabrieksgarantie van een langere periode. De termijn en inhoud van deze fabrieksgarantie vind je terug op de verpakking of in de gebruiksaanwijzing van het artikel.
2. Ik heb een defect artikel ontvangen, wat moet ik doen?
Controleer je bestelling direct na ontvangst, uiterlijk binnen 14 dagen op eventuele drukfouten, beschadigingen of vlekken. Heb je plakfolie/raamfolie met storende vlekken, beschadigingen, drukfouten of andere fouten ontvangen? Meld dit dan binnen 14 dagen na ontvangst via onze klantenservice. Let op: breng de folie nog niet aan en ga er ook niet in snijden, wij kunnen dan niet meer achterhalen wanneer de schade is ontstaan. Om je klacht in behandeling te kunnen nemen hebben we een duidelijke foto nodig (zowel van het product als de meegeleverde factuur). We zullen het artikel zo spoedig mogelijk omruilen.
Let op: komt je pakket beschadigd aan door vervoer? Meld dit dan altijd binnen 7 dagen!
3. Ik heb een verkeerd artikel ontvangen, wat moet ik doen?
Controleer je bestelling direct na ontvangst, uiterlijk binnen 14 dagen op juistheid en volledigheid. Heb je een verkeerd artikel ontvangen? Meld dit dan binnen 14 dagen na ontvangst via onze klantenservice. Om je klacht in behandeling te kunnen nemen hebben we een duidelijke foto nodig. We zullen het artikel zo spoedig mogelijk omruilen.
4. Ik heb een artikel dat defect is geraakt gedurende de garantie periode, wat moet ik doen?
Heb je een artikel in onze webshop gekocht dat binnen de garantie periode kapot gaat of niet meer werkt? Meld dit dan via onze klantenservice. Vermeld hierbij je ordernummer, om welk artikel het gaat en wat de klacht is. Gaat het om een beschadigd product dan ontvangen wij graag een duidelijke foto van het product met de beschadigingen, zodat we de klacht op afstand kunnen beoordelen. Jouw factuur dient als garantiebewijs. Deze dient bewaard te worden tot dat de garantieperiode verstreken is.
Op alle bij Webcompanies gekochte artikelen heb je een wettelijke garantie van 6 maanden. Sommige leveranciers of fabrikanten geven een fabrieksgarantie van een langere periode. De termijn en inhoud van deze fabrieksgarantie vind je terug op de verpakking of in de gebruiksaanwijzing van het artikel. Mocht je twijfelen of er nog garantie op het product zit? Neem dan contact met ons op!
Mocht jouw klacht gegrond zijn, dan ontvang je van ons kosteloos een nieuw product. De klacht is gegrond als deze niet veroorzaakt is door:
- Beschadiging door opzet of nalatigheid
- Onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud
- Normale slijtage
- Verkleuring door zonlicht of krimpen door hitte
- Beschadiging door het niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing
5. Ik heb een klacht, wat moet ik doen?
Heb je een klacht? Geef dit dan door via onze klantenservice.
Let op! We kunnen een klacht alleen in behandeling nemen als we een duidelijke foto hebben ontvangen. Breng het folie nog niet aan. We kunnen een klacht alleen in behandeling nemen als deze nog in originele staat is en dus niet is geplakt.
6. Hoe snel reageren jullie op een klacht?
Ons klantenservice team is op werkdagen van 10:00 tot 16:00 uur aanwezig om vragen en klachten te behandelen. Heb je een vraag of klacht naar onze klantenservice verzonden, dan ontvang je hierop op werkdagen doorgaans binnen een uur, doch hooguit binnen 24 uur een reactie.
7. De kleur van mijn plakplastic komt niet overeen met de afbeelding, wat nu?
We hebben geprobeerd de afbeeldingen zo goed mogelijk met de werkelijkheid te laten overkomen. Echter, kleuren kunnen altijd iets afwijken van wat jij op je beeldscherm ziet. Zet tien beeldschermen naast elkaar en je zult zien dat elk beeldscherm een kleur anders weergeeft. Als je twijfelt over een bepaalde kleur, vraag dan eerst een proef staaltje aan. Dit voorkomt teleurstellingen.
8. Ik heb vorige keer plakfolie bij jullie gekocht. Nu heb ik hetzelfde folie gekocht, maar heeft het folie een iets andere kleur. Wat nu?
Zowel plakfolie als raamfolie wordt door de fabrikant in verschillende batches geproduceerd. In dit proces krijgt elk kleurenfolie een verfbad. Raamfolie en plakfolie welke in dezelfde batch worden geproduceerd hebben allemaal exact dezelfde kleurstelling. Maar folie dat in een volgende batch wordt geproduceerd kan iets donkerder of lichter uitvallen. Dit gebeurt niet alleen bij folies, maar bijvoorbeeld ook bij tegels of behang. Het is daarom belangrijk dat als je een bepaald project wilt beplakken, je in één keer voldoende folie besteld. Alleen dán kunnen wij garanderen dat je rollen folie identiek zijn. Wil je later dezelfde folie bij bestellen? Dan kunnen wij helaas nooit 100% dezelfde kleur garanderen.